Episode Details
Back to Episodes
107. ‘Şişşşt, Aramızda Kalsın…Yiyip Yiyip Kusuyormuş’
Description
“Şişşşt… Aramızda kalsın, yiyip yiyip kusuyormuş.”
Bulimiya hakkında konuşurken çoğu zaman sadece iki davranıştan bahsediyoruz: yemek ve kusmak.
Ama işin görünmeyen tarafı çok daha büyük.
Yemekten keyif alamamak.
Sürekli yemek düşünmek.
Kusmak için uygun zamanı kollamak.
Yakalanmamaya çalışmak.
Kokuyu gizlemek.
Yüzündeki kızarıklığı saklamak.
Ve en önemlisi…
UTANMAK.
Bu bölümde bulimiyanın DSM-5 tanımını konuşuyoruz ama orada kalmıyoruz.
Bulimiyanın psikolojik ve fizyolojik sebeplerinden, binge eating ile olan ilişkisinden, Brené Brown’ın utanç araştırmalarından ve iyileşmenin nasıl mümkün olduğundan bahsediyoruz.
Eğer siz ya da sevdiğiniz biri bulimiya ile mücadele ediyorsa, bu bölüm size yalnız olmadığınızı hatırlatmak için burada. 🤍
Çünkü bulimiya sadece “yiyip yiyip kusmak” değildir.
Çoğu zaman kimse anlamasın diye yaşanan sessiz bir savaştır.